Al-Fatihah buat arwah emak kepada kawan baik ku


Allahuakhbar. Hari ni aku dikejutkan  mak kepada kawan baik aku zaty radzi meninggal dunia pada 27.4.2014. Ya Allah, semoga zaty dan keluarga kuat dan tabah menghadapi ujian Allah ni..Jikalau aku di tempatnya..sungguh x dapat aku bayangkan betapa peritnya, kemana jiwa aku pergi seolah-olah aku ingin pergi mengikutinya(emak). Sabar tu perkataan paling takut aku nak ungkap kat dia. lagipon aku taw dia dah cukup sabar hadapi semua ni, kalaulah semudah ungkapan mampu berdiri teguh seperti adanya seorang emak, indahnya dlu sewaktu sma-sma belajaq 3 tahun pakat dengar masing-masing cerita pasal mak lepas hang aku, lepas aku hang ceqita..T mintak maaff sangat tak dapat duk sebelah hang saat2 mcm ni..Klau lah buleh mlm ni jugk aku nk duk sbelah hang nak sma2 sedekahkan al fatihah dan yassin untuk arwah. Walaupon hanya dr jauh. Insha-Allah aku akan sampai tak kira dengan sapa pon.
 Jikalau aku dapat tahu tarikh terakhirku ingin sja aku mempersiapkan untuk-Nya. Ya Allah Ya Rabb, dekatnya diri kita dengan kematian  cuma aku sj yg lupa.

Bila DIA berkata KUN FAYAKUN
Tiada siapa dapat menghalang- Nya
ALLAHU AKBAR.
Allah selalu bersama kita
ITU JANJI ALLAH
JANJI ALLAH PASTI.

AL-Fatihah...





Maaf kalau ada terkasar bahasa.Sekian.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Dah baca?
Tinggalkan komen anda di sini,hehe
Tengkiu..

 
copyrightbluered "i'm ATIKAH OMAR"