Berangan


      
Dari Florida Park bergerak menuju ke Cleacland Wildlife Park kena pergi naik kapal terbang sampai-sampai airport senyum, qenyeh, gelak sebab suka dah jejak di muka bumi austrl.Dapat tenggok kangaroo melompat lompat p balik depan mata.Nampak omputih negro dengan beg travel terhuyung hayang bawak p mai. Ok. Benda tu semua aku berangan .

Banyak menda aku nak, teringin. Lazim lah, lumrah hidup manusia semua benda  tak puas hati ,orang bagi betis nak peha, dah dapat nak lagi nak lagi dann nak lagi teqiyak,bebai buat muka x puaih ati, yang paling terok menyusahkan orang pulak tuu..x pkir perasaan orang yang jadi mangsa.Tipulah kalau aku kata aku ni x dak keinginan.Banyak benda aku teringin sebenaqnya, kalau ditanya buleh wat senarai panjang macam list supermarket mak aku beli barang dapuq.Dari kecik-kecik aku dah mula belajaq berangan, nak p jalan-jalan jauh la nak p australia nak tenggok kangaroo ngan cheetah,masa tu x kenai cheetah tu apa menda yang tau dok sebut harimau lari laju ja.Pastu berangan nak p belajaq jauhh,kawin ngan lelaki hensem,badan macam shah jaszle,stylo,kerja yang hebat,orang luaq pada negeri sendiri sebab dok ingat bule p jenjalan jauh.kononya lah,kenkadang rasa cam geli teringat balik.Ya Allahh....x salah berangan kan kalau dapat apa salahnya, Giiillaaa nak tolakk.Hah!*jeling sikit


Mai besaq sikit angan-angan tu x pernah berubah cuma tambah lagi angan-angan, nt besaqq lagi nak keja dokterrr,pereka fesyenn sebab tenggok baju lawa-lawa kat tv masa show fashion award, nak jadi cikgu bm  sekolah rendah, nak jadi pramugari.Owwhh k! tinggi x cukup x lawa tara mana,bi hanyutt..dok ingat pramugari keja nek kapal terbang leh p keliling dunia..Tinggi rupa2nya cita-cita aku dlu.

Mai umur dah meningkat ni, teringinn nak belajaq jauh, luar dari negeri sendiri, kerja pon teringin nak pakai bgaya p keja macam orang koperat ber'kod bagai.hek.teringin nak buat "facial wash for women" bila dapat gaji nanti,teringin nak pegang duitt gaji yang banyak dan bagi duit bulanan kat mak ayah macam kak akuu menggunakan duit hasil titik peluh sendiri,barulah nampakk matang sikit dah bekerja, nak beli asset utama, rumah,kereta,gerek ngan rumah sewa untuk tampungann masa hadapan.Pastu berangan nanti besaq dah banyak duit, keja elok, dapat baby comey hehe, dan teringin nak bawak mak ayah p jenjalan keliling dunia.yeahh!! Adakah itu akan menjadi realiti untuk saya?! Insyallah

psst : Berangan itu mudah sebenarnya, tapi realiti itu yang menyukarkan keadaan. Kuatkan diri untuk cabaran seterusnyaa....

Yeahh!!, Allah sentiasa ada untuk hambanya.jangan risau itu..

Maaf kalau ada terkasar bahasa.Sekian.

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.
Dah baca?
Tinggalkan komen anda di sini,hehe
Tengkiu..

 
copyrightbluered "i'm ATIKAH OMAR"